Please enter a search term:

  • Offentlige forvaltninger

    Manuel dataindtastning og stakkevis af papir er stadig en realitet i mange offentlige institutioner. Indførelsen af effektive teknologier, effektiv kunde- og cloud-styring og Big Data-analyse rummer for eksempel et enormt potentiale. Tal med os.

    Gå på opdagelse nu!

Offentlige forvaltninger

Digitalisering og offentlige myndigheder - i DACH-regionen er det stadig mere en kontrast end en konsonans. I kølvandet på Corona-krisen blev manglen på digitalisering i den offentlige sektor gentagne gange påpeget. Selvom pandemien helt sikkert har drevet nogle udviklinger frem, er den administrative sektor i Tyskland, Østrig og Schweiz stadig stærkt præget af analoge administrative processer. En nylig undersøgelse af offentlige myndigheders brug af onlinetjenester afspejler dette.

I Tyskland bruger kun halvdelen af borgerne eGovernment-tilbud, i Schweiz 61% og i Østrig hele 72%. Men selv de eksisterende eGovernment-tilbud opfattes som mindre praktiske og innovative. Det er ikke nok bare at uploade en pdf, som brugeren også skal printe ud, men det handler om en komplet digitalisering af komplekse administrative processer. Der er brug for effektiv kunde- og cloud-styring og big data-analyse samt datasikre apps. Som den største arbejdsgiver står staten også over for de største udfordringer i transformationen . Endnu mere end andre brancher som råstoffer eller fast ejendom.


Løsninger til digitalisering i den offentlige administration

Digitalisering har også fundet vej til den offentlige administration i de senere år. Målet er at forenkle bureaukratiske processer og gøre dem mere effektive for at give borgere og virksomheder en hurtigere og mere effektiv service.

I det følgende præsenteres løsninger, implementeringsmuligheder og anvendelseseksempler for digitalisering inden for maskin- og anlægsteknik:

Konklusion

Sammenfattende giver digitalisering i offentlige forvaltninger mange fordele og har et stort potentiale for at forbedre effektiviteten, gennemsigtigheden og kundetilfredsheden. Ved at bruge e-government-platforme og smart city-løsninger kan myndighederne levere deres tjenester hurtigere og mere effektivt, samtidig med at de bedre opfylder borgernes og virksomhedernes behov. Der skal dog også tages højde for sikkerhedsaspekter under implementeringen.